ماجرای توقیف قایق اهدایی سازمان جهانی به ملی پوش ایران در گمرک

به گزارش مجله سلو بلاگ، آن چه مرا از پا نیندازد، قوی ترم می سازد. چه باک از سختی، اگر یک انتخاب باشد! رنج هم وقتی تکرار گردد، گویی دیگر طاقت فرسا نیست.

ماجرای توقیف قایق اهدایی سازمان جهانی به ملی پوش ایران در گمرک

به گزارش خبرنگاران ، روزنامه خبرنگاران نوشت: چه اهمیت دارد که دست ها، تاول ها، سرما، گرما و دوری از خانواده بخش جدایی ناپذیر زندگی اش باشد؟ شاید این شبیه زندگی معمول بسیاری از دختران هم سالش نباشد اما او از کودکی تفاوت را تجربه نموده و با آن عظیم شده است. او هر صبح، بااشتیاق روی سخت زندگی را در آغوش می کشد، به آب می زند تا غروب که خستگی هایش را بردارد و ببرد تا فردا... تا رسیدن به آسانی، آن شیرین ترین لحظه ایستادن بر بلندترین سکوی زندگی قهرمانی اش در آرام ترین آب های دنیا.

اوایل آذرماه گزارشی باعنوان به گل نشسته در انبار در جام جم منتشر شد که یکی از موضوعات طرح شده در آن، درخواست شهلا بهروزی راد، ملی پوش پاراکانوی کشورمان از مجموعه گمرک برای ترخیص قایقش بود. چند روز پیش، بالاخره این قایق پرماجرا به دست صاحبش رسید و همین بهانه ای شد برای گفت وگوی ما با اولین و تنها بانوی قایقران پارالمپیکی ایران.

برچسب معلولیت

به توانمندی آدم ها وصل نمی گردد

شهلا بهروزی راد متولد سال 1364 کرمانشاه است که در کودکی دچار معلولیت شد درباره این تفاوت، شناخت توانمندی ها و زندگی ورزشی اش به جام جم می گوید: خوشبختانه خانواده ام با پذیرش محدودیت جسمی ام صرفا به عنوان یک تفاوت معمولی، یاری عظیمی به من کردند. آنها مسؤولیت هایی مثل کارهای اداری و پیگیری های خارج از خانه را به من می سپردند که بیشتر مرا به سمت حضور در اجتماع، استقلال، معاشرت و فعالیت ترغیب می کرد. تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی ارشد حسابداری ادامه دادم و هم زمان ورزش افراد دارای معلولیت را با پرتاب دیسک آغاز کردم. با شرکت در یک تست استعدادیابی استانی پاراقایقرانی به آغاز و ادامه این رشته علاقه مند شدم و بعد از قهرمانی کشور در پاراکانو به تیم ملی دعوت شدم.

دارنده سهمیه پارالمپیک توکیو در ادامه تأکید می نماید: من از 365 روز سال شاید مجموعا یک ماه کنار خانواده باشم و بخش عظیمی از زندگی ام را در اردو و تمرین می گذرانم. این دوری و تمرینات هرروزه آسان نمی گذرد اما رسیدن به هدف مشقت های خاص خودش را دارد و این یک انتخاب آگاهانه است. من در تحصیل، اجتماع و ورزش توانمندی هایم را شناختم و هویتم جدا از معلولیت شکل گرفت. به خودم و دیگران ثابت کردم تفاوت، در نگرش ما به موضوعات است.

از ریو تا توکیو

بهروزی راد با اشاره به کسب پنج طلا و دو نقره از رقابت های قهرمانی آسیا در کارنامه 9 ساله قایقرانی اش عنوان می نماید: ریو، اولین تجربه پارالمپیکی ام بود. تنها نماینده ایران بودم و با ایستادن در صندلی نهم از حضور در فینال بازماندم. از خودم توقع زیادی داشتم. تا مدتی بعد از آن دچار افسردگی بودم. اما با کسب طلای قهرمانی آسیا و تشویق مربی و اطرافیان تصمیم گرفتم با چشم اندازی چهارساله به آینده فکر کنم. در رقابت های 2019 مجارستان با ایستادن بر سکوی سومی، اولین مدال قهرمانی دنیا قایقرانی بانوان ایران و سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کردم. به نظرم حالا تجربه ام از ریو بیشتر شده و قوی تر از قبل هستم. گرچه کرونا مدتی شرایط را تغییر داد و باعث دگرگونی در برنامه هایم شد اما با بازگشایی اردوها به تدریج آمادگی ام را دوباره به دست آورده ام.

هدیه پرماجرا

نماینده پاراکانوی ایران در رقابت های ماده 200 متر توکیو با ابراز خوشحالی از ترخیص قایقش از گمرک، در انتها به جام جم می گوید: به دلیل عملکردم در رقابت های قهرمانی دنیا، قایقی که با آن در مسابقات پارو زدم، از سوی سازمان دنیای و با حمایت کمیته ملی پارالمپیک کشورمان به من هدیه شد اما بعد از ارسال به ایران، چند ماهی در گمرک ماند. خوشبختانه این قایق با کوشش کمیته پارالمپیک ایران، فدراسیون قایقرانی، رسانه ها و مساعدت آقای ارونقی، معاون فنی گمرک کشور، هفته گذشته به من تحویل داده شد که چند جلسه هم با آن تمرین داشتم و از نظر کیفی بسیار خوب است و دقیقا همان سفینه آرزوهای من در فینال توکیو خواهد بود.

با بهروزی راد از کشتی تا فوتبال

معمولا پیش از یک مسابقه رسمی چه کار می کنی؟

بیست دقیقه قبل از آغاز روی آب گرم می کنم . گفت وگوی درونی مثبتی با خودم دارم. با توکل به خدا و خواندن یک دعای زیبا از پیامبر(ص) استارت می زنم.

چه دعایی؟

یا حیّ یا قیوم برحمتک أستغیث/ ای همواره زنده ، ای همواره پایدار، رحمت تو را به فریاد می طلبم.

و اگر باد مخالف بوزد.

کوشش، صبوری و تحمل بیشتر روی آب و حتی در زندگی.

الگوی ورزشی هم داری؟

بله. مثل خیلی ها زنده یاد تختی را دوست دارم. منش، مرام و رفتار پهلوانی او بی مثال بود. یکی از فیلم های خوبی هم که دیدم غلامرضا تختی بود.

کشتی را به فوتبال ترجیح می دهی؟

بله. به نظرم کشتی گیرها اخلاق مدارترند اما فوتبال را هم دوست دارم به ویژه پرسپولیس را.

آرزو قنبری / گروه ورزش روزنامه خبرنگاران

khaneh-jok-sms.ir: جملات زیبا و دلنشین جدید | جملات آموزنده و زیبا | جملات زیبا از بزرگان را اینجا بخوانید

discountbook.ir: کتاب ارزان | مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: sloblag.com شناسه مطلب: 27345

به "ماجرای توقیف قایق اهدایی سازمان جهانی به ملی پوش ایران در گمرک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای توقیف قایق اهدایی سازمان جهانی به ملی پوش ایران در گمرک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید